söndag 14 februari 2010

Polaroid kalkon

Min "nya" Polaroidcamera SX-70 Sonar verkar inte funka som den borde... Den lyckas göra en dubbelexponering. Jag har aldrig hört talas om det förut, men tydligen går det. Här är en konstig bild på Mig och Jag och min polare Patrick.


Och här är min fina dotter Molly.( hon är inte lika diffus i verkligheten)

Förutom att den lyckas dubbelexponera verkar den exponera åt helvete fel. Trots filmfilter som man ska använda tillsammans med filmen för att kompensera så fungerar inte exponeringen. Jag har nu kört igenom ett helt 10-pack svindyr polaroidfilm och försökt på alla möjliga vis att komma tillrätta med överexponeringen, men till ingen nytta.
Hm. Trist. Kanske kan man bygga om den till en vanlig pinhålskamera? Tyvärr är den inte tillräckligt tung att använda som bokstöd.

1 kommentar:

  1. Synd att den inte funkar, men det blir häftiga bilder ändå tycker jag. PS: Måste man vara inloggad nånstans när man kommenterar i din blogg?

    SvaraRadera