måndag 11 oktober 2010

Polaroid hjärta höst = sant!


Nu är det definitivt höst och träden har börjat byta färg alltmer. Jag älskar hösten!
Än så länge sitter löven kvar och då gäller det att vara ute med kamera med färgfilm så mycket så möjligt. Särskilt Polaroid kameran med polaroid film älskar också höstfärgerna.
Härom dagen var jag på en spännande fotoutflykt med en vän, vi släpade båda på ett gäng olika LoFi kameror och tog en massa bilder på allt vackert höstigt.
Än har jag inte framkallat eller skannat rullarna, och därför är det ju så himla fiffigt med polaroidfotona att det kommer direkt. Så har man iallafall något att titta på meddetsamma när man kommer hem....och färgrullarna får allt vänta någon dag till på att bli processade.

De här fotona har jag tagit med min fina Polaroid Land kamera 180. Filmen är en sån där "peel-apart" film som det kallas på engelska. Tror inte det finns något bättre ord på svenska. Om man drar isär bilden på ett lite annat sätt än vad som är tänkt, så får man sådana här fina , ojämna ramar runt dem. Det enda som är lite krångligt är att de blir ganska kladdiga och man måste vara väldigt försiktig med dem medan de torkar. Funderar lite på hur jag ska lösa det problemet...

5 kommentarer:

  1. Men... vilka fina polaroider! Vad är det för film undrar jag? Trevlig blogg du har dessutom. Fotografnördar är vi allihopa eller hur? :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja nördar är vi :-) Filmen är en Polaroid type 690, peel-apart köpt på E-bay.

    SvaraRadera