söndag 31 oktober 2010

Med Diana+ i höstrusket

Halloween var det igår och Alla helgonsdag är det idag så dessa spökbilder tagna med Diana+ kunde ju passa här. Den här nytillverkade Diana-kameran från Lomogaphy är fiffig på så sätt att man kan ta av linsen och få en hålkamera istället. Men jag tycker att linsen är alldeles för skarp. Försökte slipa bort den värsta skärpan med en våt bomullstuss med bakpulver och sedan hushållssalt på, men det verkade inte hända så mycket. Kanske får jag gå loss på den med ett fint sandpapper istället. Fina ljusläckor ger den iallafall.
Men jag är nog mycket mer förtjust i min gamla Dianakamera, den har en sån härligt buktig lins som gör perspektivet lite förvrängt.
Ska ladda den också med en ljuskänslig film med schyssta korn och ge mig ut i det tveksamma novemberljuset. Man får anpassa motiven lite efter årtsid....nakna träd kommer det bli ett bra tag framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar